torsdag 17 oktober 2019

Återupptagit ett projekt
Det mest nödvändiga utomhus börjar vara klart, så om ett tag kan det nog bli lite mer tid för symaskinen igen. Men innan dess kan jag behöva lite handsömnad framöver, därför har jag börjat förbereda lite smådelar.
Tror det var 2016 jag började med detta täcke. I alla fall är den här första bilden från juni det året.
I oktober samma år hade jag kommit lite längre....
Då var ett lite större stycke hopsytt.
Under 2017 låg det nog nere hela året, i alla fall har jag inga bilder från det året.
2018 arbetade jag periodvis på det igen, mellan andra sömnadsprojekt.
För precis 1 vecka sedan drog jag fram "designväggen", och återupptog tänkandet och planerandet. Har inget mönster att arbeta efter, därför tar det ett tag att "komma in i" tänket igen efter ett längre uppehåll.
 Använder lite former urklippta i papper för att planera framåt. Det svåraste är sen nästan att välja tyger......Bilden här över och under visar hur det ser ut just nu. Behövs nog inte så väldigt mycket till..... Förutom att välja tyg till kanter och sy ihop det då......


Lite högre upp på designväggen ser det nu ut så här:

4 kommentarer:

Catarina C sa...

Roligt att följa ditt WIP, ibland måste vissa arbeten bara ligga till sig och det tar sin lilla tid när man syr för hand. Så smart att du klippt ut olika former av papper!
Kram Catarina

Kerstin sa...

Kommer att bli ett underbart härligt täcke! Spännande!
Kram
Kerstin

Gudrun sa...

Så vackert detta blir!!
Kram Gudrun

Annika sa...

Kommer att bli helt underbart. Kram Annika