torsdag 9 april 2020

Social distans.....
uppmanas vi ju alla att hålla denna tid. Och det försöker vi hålla här. Fyller dagarna med promenader, kviltning och en del trädgårdsjobb.

Kviltningen går framåt, om än långsamt. Varierar kviltningen i olika block. Vilket gör att det ibland nästan tar längre tid att komma på hur jag ska kvilta, än att sen göra det. 
Några bilder kommer här på en del av det jag åstadkommit hitintills.
                            Ett par bilder från framsidan kan ni väl också få se.


Påsken lär ju bli annorlunda för de flesta av oss detta år. Är van vid att våra barn med familjer i regel är bortresta över påsken. Men i år går inte det, men vi kan ju inte heller träffas, så det blir ingen skillnad på den delen mot andra påskhelger.

I år har jag helt struntat i att påskpynta. Brukar inte vara så mycket bevänt med det andra år heller. Men lite vårblommor brukar det finnas inne. Men i år finns inte ens det. Får njuta av dem som finns utomhus i stället.
                             
                                                        Glad Påsk!

5 kommentarer:

Catarina C sa...

Så fin din kviltning är, visst är det enklare att använda sig av bara ett mönster, men varför ska man göra det lätt för sig. När mannen skulle ett ärende idag bad jag honom åka inom Plantagen för att köpa en kruka med Påskliljor, förhoppningsvis blommar de nästa helg men knappast nu när de skulle, ja, ja det kunde vara värre LOL!

Kram Catarina

Kerstin sa...

Www!viken kvittning. Ska bli kul att få se hela när du är klar.
Vad gäller påskpynt, så finns här en till som inte pyntar. ☺
Glad Påsk till er också!
Kram Kerstin

Gudrun sa...

Underbar kviltning!
jag tog fram påsen med påskpynt,men den åker nog in igen. Blommor är viktigare för mig,
Ha en fin påskhelg.
Var just ute och såg att stockholmarna kommit i huset bakom mig:-((
Kram Gudrun

Annika sa...

Snygg kviltning. Lite påskliljor som påskpynt. Kram Annika

annicka sa...

Så snygga block du syr. Är det en ny quilt du börjat på?
Social distansering - vilket nytt uttryck vi lärt oss fort- både att förstå och praktisera... Men dessa tider tillåter oss ju att bara sy och påta i jorden- om vi vill förståss