måndag 18 maj 2020

Ett färdigt täcke!
Ett av de roligaste jag sytt, nämligen Gypsy Wife, designat av Jen Kingwell. Började på detta i början av 2018. I augusti var toppen klar.
Sedan blev det liggandes ett tag, medan jag sydde på annat och funderade på hur baksidan skulle vara.Tycker det är roligt att sy så kallade "Smålandsbaksidor", och denna blev klar i april 2019.
  Och så här ser den nu ut när täcket är färdigkviltat. De grå/svarta partierna på täcket är kviltat med raksöm i alla sömmar. Medan jag frihandskviltat alla de olika blocken.
Här kommer några detaljbilder av lite olika block.


 Varierade kviltningen mycket i blocken, men några av de mindre blocken har nog blivit likadant kviltade. 
Innan jag började på detta täcke så fick jag klart en annan topp av Jen Kingwells mönster, nämligen The Circle Game. Denna väntar nu på att få en baksida, när jag kommit på hur den ska bli. Men nu blir det nog lite annat sytt ett tag.......

6 kommentarer:

Catarina C sa...

Grattis till din fina Gipsy Wife kvilt. förstår du har tyckt den var rolig att göra och vilken fin baksida du gjort med dina remsor. Din fmq-kviltning är suverän och vilket jobb att hitta på olika mönster till blocken!
Kram Catarina

Kerstin sa...

WAW!! Underbar kvilt och underbar kviltning! Bara så läckert!
Kram Kerstin

Gudrun sa...

Denna kvilt är helt sagolikt vacker i fantastiska färger !!Du är så duktig att få ihop färger vackert och din kviltning är bara så fin!!!!!Skall du vända på kvilten varannan månad eller hur skall du visa upp den fina baksidan??För det är ju två helt olika kviltar!
Kram Gudrun

Annika sa...

Så underbar. Kram Annika

annicka sa...

Ett imponerande arbete! Sträck på ryggen och känn dig stolt!

Funderar på hur du fäst alla trådar när du quiltat ...har jag uppfattat rätt om du fäster dem för hand på baksidan?

Ingaredstoka sa...

Den är ljuvlig! Nu vill jag sy en också! ❤️