fredag 12 mars 2021

Oj vad tiden går fort.....

redan 3 veckor sedan förra inlägget med mattabletterna....... För 2 veckor sedan hade Rikstäcket en "Sy tillsammans" aktivitet via Facebook. Det fanns en hel del olika förslag att välja bland. Jag fastnade för att testa ett par fjärilar i paper piecing teknik. Den tekniken var det länge sedan jag använde mig av. Har ännu inte bestämt mig för hur de ska användas.....

Sen de var klara kom jag igång med det jag egentligen hade planerat, innan lusten att använda Hex-N-More linjalen drabbade mig. Nämligen att börja kvilta Circle Game täcket. Detta kommer att ta tid.... För eftersom det är lite slitsamt för axlarna, så kan jag inte arbeta alltför intensivt med detta. Började med att raksömskvilta i de grå fälten som omger cirklarna. Sedan har jag övergått till frihandskviltning.

Skulle nog behöva några andra små projekt att varva med. Ett har jag faktiskt börjat lite med idag. Och det kommer jag nog att fortsätta med det i helgen, eftersom planerna förändrades. Hade ett besök av barn och barnbarn inplanerat någon av dagarna, men det blir covid-test för deras del i stället. Trist förstås, men det hade ändå något gott med sig. Började städa och röja en del som blivit liggandes framme alltför länge. Motivationen för att städa är ju minimal i dessa Covid-tider 😉                                                                                           
                                                    Önskar er en skön helg!

4 kommentarer:

Catarina C sa...

Visst var det många fina fjärilar som vi kunde sy på Rikstäckets ST och dina blev hur snygga som helst. Jag gilla PP även om det inte är så ofta man gör det. Ska bli kul att se din din pågående kvilt.
Kram Catarina och önskar dig också en fin helg

Annika sa...

Så snygga fjärilar. Ha en skön helg.

Kerstin sa...

Så superfina fjärilar!! Och täcket kommer att bli super! Spännande att få se när det är klart.
Kram Kerstin

annicka sa...

Intressant med PP- inte ofta du använt tekniken eller hur? jag för min del har absolut inte gjort det. Kan ju vara dags att göra det... Fjärilarna blev fina och de kan ju få ligga till sig till de talar om för dig vad de vill...

Att ha flera projekt på gång i olika svårighetsgrad är klokt- det är inte alla dagar som man har lust att göra avancerade saker men lusten att göra/skapa finns...
Denna Covid...när ska vi slippa den...hoppas att det inte var något...