söndag 28 mars 2021

 Händer det något vid symaskinen här?

 Inte mycket, men lite kviltning blir det emellanåt. Får ta det lite varligt, eftersom det frestar på axeln. Och idag blir det inget, eftersom jag fått ont i armen efter gårdagens vaccinering.

Men all "sashing" (mellandelarna) mellan blocken och ut mot bårderna är klara. Byter endast färg på övertråden, undertråden behåller jag grå hela tiden. Så det vill till att trådspänningen håller sig konstant.....

3 av 12 block är färdigkviltade så här långt.Det blir en del funderande på kviltningen eftersom de alla är olika.
 
Tog en paus i kviltningen några dagar för att sy ett födelsedagskort till en av syvännerna som fyllt år.


 

4 kommentarer:

Annika sa...

Det blir fint. Vilket underbart födelsedagskort. Kram Annika

Gudrun sa...

Så fin kviltning!!Underbart kort!!
På onsdag är det min tur att få vaccin, äntligen!

GLAD PÅSK!!!

Kram Gudrun

Kerstin sa...

Så läckert täcke med en läcker kviltn8ing!
Kortet är jättesött!
Kram Kerstin

annicka sa...

Så roligt att se din quiltning. Det är så snyggt och kräver ju en hel del av dig både i tekniskt kunnande och mönsterkomposition, förutom det fysiska. Använder du linjalerna nåt när du quiltar?
Kortet glädjer jag mig åt varje dag- då det sitter på väggen bakom min symaskin