tisdag 6 juli 2021


 ÄNTLIGEN......!

fick vi lite regn natten till idag, hela 10 mm! Men det är fortfarande i varmaste laget......

ÄNTLIGEN kom jag mig för att plocka fram lite sömnad igen! Det har gått åtskilliga veckor sedan det hände....... Symaskinen har fortfarande semester. Och lusten att sy har lyst med sin frånvaro. Men häromdagen plockade jag fram ett litet påbörjat arbete, ett "kit" som jag köpte i Tokyo april 2018. Det dröjde innan jag öppnade förpackningen..... I april året efter tog jag fram det och funderade på om det var det jag skulle börja på. Men det blev något annat.....

Tror att det var först förra året jag började lite, sen las det undan igen...... Handsydda applikationer med invikta traskanter är inte riktigt min "cup of tea". När jag nu plockade fram det hade jag ju i alla fall gjort lite grand.
 
Och nu har jag kommit lite längre, så klart ska det i alla fall bli! Det är ju faktiskt inte lika tråkigt som jag tänkte innan jag satte igång. :-) Men det är väldigt många små delar.....

 
Men om det kommer att bli en ryggsäck återstår att se..........
Och ÄNTLIGEN blev det ett inlägg igen! Drygt 2 månader sen senast:-)

3 kommentarer:

Annika sa...

Jag gillar japanska tyger, men handapplikation har jag inte gjort på mycket länge. Gulligt. Kram Annika

Catarina C sa...

Så mycket bloggande blir det ju inte längre, men även om det går både en och två månader emellan tycker jag det är bra att lägga ut bilder och text då och då, då det är lättare att se vad man gjort än att leta rätt på det på Facebook eller Instagram. Dit kit ser jättetrevligt ut och kul att du hittat tilllbaka till sylusten, gör ingenting att symaskin får lite mer semester!
Tack för födelsedagshälsningen!
Kram Catarina

annicka sa...

De lockar så mycket de små fina pilliga japanska applikationsprojekten... de tilltalar oss tänker jag men sen... ska de sammanställas, sammanfogas och där nånstans tar lusten slut- är det för att det inte finns utrymme för eget skapande? Men om du gör klart applikationen och såsmåningom väskan så blir det så läckert!