måndag 4 oktober 2021

 Alltmer höstlikt börjar det bli....

 och då lär det bli mer tid till att sy. För symaskinen har haft en rejält lång "semester".           Vid ett tillfälle i somras så sydde jag lite, och då bara ett kort.

För ett tag sedan så blev det äntligen dags att kunna träffas i sygruppen igen. Och då behövdes ju något att sy på........ I våras sydde jag 6 tabletter där jag provade Hex-N-More linjalen. Och det gav mersmak, så jag visste redan att jag skulle fortsätta använda den igen, men på nya sätt. Så det blev ytterligare 6 tabletter, men nu kombinerat med grönt linnetyg, eftersom vårens bruna tog slut.

Mer än så här får ni inte se ännu. Utan det blir först när de även blivit kantade......               Men innan det är klart så kommer det nog snart ett inlägg med något annat jag "stack emellan" med förra veckan. Ett av barnbarnen fyllde år och då behövs ju en present.


5 kommentarer:

Gudrun sa...

Så trevligt att titta in hos dig och se de fina saker du sytt/syr. Så underbart kort med fjärilen och dina tabletter är spännande med linnetyg.
Ser fram emot nästa inlägg på din blogg!Trevlig syhöst!!

Kram Gudrun

Catarina C sa...

Så fint ditt fjärilskort är, mottagaren blir/blev säkert jätteglad över det! Kul att du fortsatte med Hex n Morelinjalen, min ligger på vänt!
Kram Catarina

Annika sa...

Roligt att se vad du gjort med Hex n More. Blir inte riktigt färdig att komma igång. Kram Annika

Kerstin sa...

Vilket underbart härligt kort du sytt! Och spännande att få se hur dina tabletter blir till slut!
Hex-n.More linjalen har jag använt mycket i min BOM, Nebula, jag håller på med. Kommer också alla gånger att använda den linjalen fler gånger.
Kram Kerstin

annicka sa...

Du undersöker verkligen Hex-n More linjalen-på ett strukturerat och metodiskt sätt. Dessutom blir det användbara och snygga mattabletter. Det är ju så kul att kombinera nytta med nöje...
Det börjar väl bli dags att ta tag i min blogg också...