fredag 14 januari 2022

Hög tid för en sammanfattning......

 av vad som hände i mitt syrum under förra året. 

 Har varit lite stiltje där ett tag, men efter ett besök bl.a. av äldsta barnbarnet, så kom sylusten tillbaks. Efter att vi kollat och testat lite broderi inför hennes pågående projekt, så ville hon se vad jag höll på med. Så nu har jag hållit till i syrummet en stund varje dag. Men med vad tänker jag inte visa nu😄

Började året med att testa en för mig  ny linjal, som jag visserligen haft liggandes ett tag, Hex-N-More. Det blev 6 tabletter, där jag provade olika kombinationer och möjligheter. Det blev de med brun bakgrund. Senare under året testade jag lite andra variationer, men då var det bruna linnetyget slut. Så de fick bli med grön bakgrund.     

         En mycket rolig linjal att använda, med så många olika möjligheter!

I februari hade Rikstäcket en digital syhelg, där det tipsades om olika syprojekt. Jag provade endast att sy upp ett par fjärilar i "paper piecing"teknik. Har inte blivit något färdigt arbete av dem ännu....... Sista syprojektet för året blev ett par grytlappar, som jag blev så inspirerad till att sy efter att ha sett Gudruns uppsydda.

Ett täcke som har varit "pågående" lite till och från, ända sen slutet av 2015 blev klart. Framsidan var helt klar i dec 2017. Sen dröjde det till slutet av 2020 innan baksidan blev klar.

Under våren 2021 kom jag igång med kviltningen, och i maj var det helt klart.     

Några småsaker blev också sydda. 3 olika "Flipping out" efter mönster från ByAnnie. De 2 mindre till 2 av barnbarnen med lite olika innehåll till deras födelsedagar under hösten. Korgen är en förstorad variant av ett mönster från "Noodlehead" Anna Graham.

 

Varje år brukar det ju också bli några födelsedags- och julkort, inget undantag detta år.

Men någon väska blev det inte i år, det är nog lite ovanligt....... Och det trots att jag hade sådana funderingar ett bra tag. Kanske blir den sydd i år i stället?


2 kommentarer:

Catarina C sa...

Kul att se och läsa om det du sytt i år, tycker det är jättebra att man gör det, inte minst för en själv då man har en förmåga att glömma bort vad man sytt(åtminstone jag)!
Kram Catarina

annicka sa...

Katarina, en väska kommer du nog att få ihop detta år eller kanske två???

För övrigt har jag ju läst ifatt dina blogginlägg som du skrivit under hösten. och kan bara konstatera att du syr väldigt smakfulla saker.