torsdag 23 december 2021

GOD JUL!

Vill jag passa på att önska er som tittar in här. Och det gör jag med det senaste jag sytt.

Grytlapparna är helt "färska", klara för ett par timmar sen:-) Trodde inte jag skulle sy just något julaktigt förutom julkorten till några syvänner. Men när jag såg de fina grytlapparna som Gudrun sytt, så blev jag så inspirerad. Hon var också så snäll att dela med sig av länken till mönstret.


 I år blev det ingen variation på julkorten jag sydde, var lite dåligt ställt med fantasin. Men det blev några i alla fall......  

 
Större variation var det på de jag fått! Det är det som gör det så roligt och spännande med speciellt dessa kort. 

   Traditionen med sydda julkort har har hållit i sig ett antal år vid det här laget, 2007 sydde jag de första. Mottagare och skapare till korten har skiftat lite under åren.

Slutar med förhoppningen att ni alla får hålla er friska, och att ni får en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!

4 kommentarer:

Gudrun sa...

Så fina julkort!! Trevlig idé!!GOD JUL önskar jag dig och GOTT NYTT (SY-)ÅR!!!
Kram Gudrun

Catarina C sa...

Dina grytlappar är jättefina och så även dina julkort! Jag blev aldrig färdig att göra några i år, hoppas på nästa år. Har sparat julkorten som(om jag kommer ihåg rätt) Q&L-listan hade 2007 som jag tar fram och tittar på varje jul.
Önskar dig också en skön och vilsam jul!
Kram Catarina

Annika sa...

God Jul och Gott Nytt År! Kram Annika

annicka sa...


julkortet är fint- jag har ju ett här hemma. Jag tycker att iden är mycket kul- ett paket i form av ett kort.

de små vantarna är ju så söta!