söndag 14 november 2021

 Det tog tid......men nu så.....

är de senaste 6 tabletterna också helt färdiga! 

Hex-N-More linjalen var riktigt rolig att "leka med". Men nu är det nog "färdiglekt" med den för ett tag. Det blev ju 6 tabletter tidigare i år också, men då med brunt linne. Det linnetyget tog slut, men det fanns ett grönt hemma, som jag tyckte också passade till lite hösttema.             
Blev inte så stor variation på kviltningen denna gång, men lite olika blev det på "diamanterna".

De tidigare sydda tabletterna,med en större mönstervariation som är möjlig med hjälp av linjalen. Dessa syns bättre i några inlägg jag gjorde  i februari.                                            

I måndags (8 nov) hade jag 2 "födelsedagsbarn" att gratulera, sonen och en av syvännerna. Syvännen fick ett sytt kort.                                                                                           
Ser ni tryckknappen och haken och hyskan? 😉

6 kommentarer:

Gudrun sa...

Dina tabletter är så vackra,varje ett konstverk för sig. Sen blev jag så förtjust i ditt kort.Jag ser detaljerna,ja, och allt så läckert!!Det är så kul att det finns inspiration och du bjuder alltid på det❤️Kram Gudrun

Gudrun sa...

Tittade en gång till:-))pappersmönstret i mitten---så kul detalj den också!!

Catarina C sa...

Dina bordstabletter är verkligen läckra och även jag gillade ditt kort. Har funderat på att sy några julkort, gjorde det 2007 så det är ju ett tag sedan. Använder du Vildona som stabilitet?
Kram Catarina

Annika sa...

Läckra bordstabletter. Underbart kort. Kram Annika

Kerstin sa...

Tabletterna är bara så läckra! Och kortet är så ljuvligt vackert!
Kram Kerstin

annicka sa...

Så idog du är med att sy mattabletter! Det är ju verkligen roligt att duka med dem kan jag tänka mig. De är så snygga!

Födelsedagskortet var läckert- lite annorlunda för att vara från dig.