onsdag 27 oktober 2021

 Sytt några småsaker till.

 Behövde något att sy på när vi skulle träffas i ”min” sygrupp i söndags. Kom på ett par saker, som jag förberedde……. Tyvärr blev det sen så, att flera fick förhinder, så vi ställde in träffen. Men när jag nu ändå hade lite förberett, så sydde jag hemma i stället.                                     Först blev det en korg. 


2017 när jag sydde en liknande, så var tanken att jag skulle använda den när jag behövde få med mig lite sygrejer ner till tv-soffan. Men det har visat sig att den oftast är full med annat när jag behöver den........😉

Så nu gjorde jag en lite större, som rymmer den första. Förhoppningsvis så kanske jag då kan låta bli att fylla den med annat.......


Mönstret är gjort av Anna Graham, Noodlehead, som hon kallar sig. Mönster finns fortfarande att hämta gratis här  

 Sedan blev det också en till liten ”Flipping out” till. Den här gången  använde jag ett enfärgat yttertyg, som jag sydde några mönstersömmar på.

Hoppas nu att presenten jag skickat efter till ett annat barnbarn ryms i den 😉

6 kommentarer:

Annika sa...

Snygga! Kram Annika

Kerstin sa...

Snygga alster du sytt! Kram Kerstin

Gudrun sa...

Du är så fiffig och syr så läckra saker. Egna mönstersömmar var ett väldigt bra sätt att dekorera.
Klart att barnbarnet kommer att gilla den fina presenten.
Trevlig helg!

kram Gudrun

Catarina C sa...

Ibland är jag sen att kommentera! Dina tygkorgar är jättetrevliga, bra att göra i olika storlekar så man kan stapla de i varann. Din nya flipping out blev jättetrevlig med mönstersömmarna.
Trist när möten ställs in, nu när man äntligen får träffas, bättre tur nästa gång!
Kram Catarina

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
annicka sa...

Det där med att fylla korgar som är tänkta till en sak till något annat känner jag igen... när jag läste detta kom jag på att jag skulle nog behöva en korg till... kul om jag blir så inspirerad att jag sätter igång.

Du är duktig på att få till dekorationer med symaskinsömmarna. Tack för den påminnelsen också!