torsdag 29 februari 2024

 Så mycket mer har det väl inte blivit.......

 Men jag kom i alla fall på att jag skulle leta fram ett gammalt handsömnadsprojekt. Inte för att lusten var så stor precis, men det kan ju vara skönt att slutföra påbörjade arbeten. Och leta fick jag, vilket också förde med sig att det blev lite bättre ordning i syrummet. Men arbetet låg i en bokhylla i tv-rummet:-)

Det är ett kit, tänkt att bli en ryggsäck, som jag köpte i Japan 2018. Men det kommer det nog inte att bli, men ska väl försöka få färdigt motivet, och sen använda det på något sätt.

I februari fyller ett av barnbarnen år. Det fick mig att testa repen som legat "på vänt" sen i december. Blev en liten oval skål som fylldes med lite annat som present.                                     

Valde att göra ett väldigt enkelt avslut på den med en skinnremsa. Kändes som att det blev ett bra val.

2 kommentarer:

Gudrun sa...

Vilken läcker skål och skinnremsan är ju ett perfekt val!!Trevlig helg!!!

Catarina C sa...

Det märks att man inte går in på Bloggen så ofta. Dit kit från Japan kommer att bli fint när det blir klart, kan ju bli en söt liten tavla! Din repskål är jättefin och kul idé med avslutningen.
Kram Catarina