tisdag 19 februari 2019

Ett uppfyllt önskemål
Min man har börjat "vicka" lite igen. Därför fick jag för ett tag sen frågan om jag möjligen hade något litet pennfodral liggandes......
Det hade jag inte, så det blev ju till att sy ihop ett, efter vissa önskemål.
Ett av barnbarnen fyller år nu i veckan, och kanske kan ha behov av ett kortfodral. Har sytt ett till mig själv för några år sen, det i tyget med New York´s tunnelbanekarta. På det jag sydde nu, la jag till en liten snodd med en karbinhake.
Jag sydde efter en tidigare sparad beskrivning, men nu när jag skulle leta efter länk, så ser jag att det finns en lite omgjord beskrivning här:
https://www.craftpassion.com/sew-zipper-card-pouch/ 
Denna verkar bli smidigare i sömmarna än den som jag sydde, efter den äldre beskrivningen.

För övrigt har jag ägnat lite tid åt trianglar i vårliga färger.
Kanske dags att kvilta vidare på höstlöparen......
Får plocka fram plast och tuschpenna igen och fundera vidare.....

4 kommentarer:

Catarina C sa...

Här har du varit flitig och innovativ! Vilket trevligt pennfodral du har gjort till mannen din. Gjorde också kortfodralet för några år sedan men om det var den gamla versionen eller nya vet jag inte, men nu har jag sparat mönstret. Lycka till med kviltningen!
Kram Catarina

Kerstin sa...

Så flitig du har varit! Och härliga alster du gör och gjort!
Underbara vårtrianglar! Spännande att se vad det blir.
Lycka till med kviltningen på löparen. Och tack för tipset om plast och tuschpenna. Skall jag testa nästa gång jag skall kvilta.
Kram Kerstin

Annika sa...

Så mycket fint och praktiskt. Kortfodralet ska jag titta närmre på. Kram Annika

annicka sa...

Pennfodralet är ju väldigt fiffigt. Nu behöver han inte leta efter det tänker jag. Tack för tips om kortfodral. Bra med karbinhaken på det så det kan hänga i väskan.
Trianglar kan vara väldigt fint! Men många sömmar... härligt o vårkigt när du kan duka med dem.