fredag 12 april 2019

Lite nytt och lite återanvänt.
För en hel del år sedan så sydde jag några löpare i linne. Dukar gärna med denna typ när vi får matgäster.
Den tredje blev liggandes därför att tråden tog slut. Och innan jag fått tag i "rätt" tråd igen, så hade det blivit blekta ränder på den. Och därför har den aldrig använts......
Nu har den klippts sönder och satts ihop med lappteknik i lite vårliga tyger till 4 mattabletter. 
                              Lite i  för tidigaste laget för picknick ute.........
Kviltningen blev lite olika på dem, eftersom jag tycker det blir roligare att sy när jag kan variera mig lite.

 Till baksidan letade jag fram en gardin, som jag tagit till vara på från mitt barndomshem.
Har alltid tyckt mycket om Lena Boijes blomstertyger som hon ritat för Borås väveri.
Tyckte tyget med styvmorsvioler passade ganska bra att använda här. De övriga är några exempel på andra tyger hon designade.

Om nu någon av er som läst det förra inlägget undrar, så kan jag berätta, att jag börjat lite smått med applikationerna i "tygkitet"...... Några rysligt små delar är det😓

4 kommentarer:

sytanten-Gunilla sa...

Vilka fina mattabletter. Så fina att man nästan inte kan använda dem!
kram

Kerstin sa...

Tjusiga tabletter med tjusig kviltning!
Kram Kerstin

monkla sa...

Fina tabletter med väldigt passande quiltning du har gjort!!!
Kram Monica

Gudrun sa...

Så fina tabletter och du har kviltat härligt i olika mönster.En "doft" av vår i tabletterna.
Baksidorna tycker jag du skall använda när (om) du får fläckar fram-alldeles för fina för att inte få beskådas.
Kram Gudrun