torsdag 2 maj 2019

Träning och träningsvärk
Veckorna har gått alldeles för fort senaste tiden. Sommaren kom plötsligt, och så försvann den för ett tag igen...... Idag har vi fått regn, snöblandat regn och hagel. Regnet är efterlängtat,  men inte det övriga.
Vilken tur att jag tog vara på de fina dagarna under påsken! Mycket trädgårdsarbete blev det, och med det följde en hel del träningsvärk i muskler som tydligen inte använts så mycket.
Måtte nu inte allt som börjat blomma ta alltför mycket "stryk" av kylan som kommit.....
 Inne njuter jag av andra blommor/växter! Tycker piontulpanerna är helt fantastiska! De har stått fina betydligt längre tid än vad de vanliga brukar göra här. För närvarande är de orange + en lila kvar som inte öppnat sig, men är så vacker ändå. Den fina klövern, som väl är 3 olika i samma kruka, fick jag av vår dotter i lördags. Den kommer bli fin tillsammans med något annat ute senare.
Det var inte enbart i trädgården jag var flitig. Jag ägnade mig också åt att träna på frihandskviltning vid symaskinen. Dels "vanlig" sådan, men jag provade även att använda mig av linjaler. Att få till fina cirklar kräver betydligt mer träning........ Bilderna med de färgglada restrutorna är från baksidan.
     Mer än så här får ni ännu inte se av framsidan 😉
Den här kvilten är sydd med avsikt att vara ett träningsobjekt för kviltning. Tycker inte det är roligt att enbart träna på provlappar, och det blir ju också något helt annat, att sen göra det på ett stort täcke. 
Har börjat lite med kantningen. Men den kommer ta tid eftersom även den sys av små restbitar.......

6 kommentarer:

Kerstin sa...

En härlig tid vi har nu med allt som växer i trådgården!
Njuter var dag av allt som poppar upp och blommar i trädgården.
Kviltningen ser bra ut tycker jag. Själv är jag för "feg" att köra direkt på en kvilt, så det blir testlappar här. :)
Blir kanske annorlunda efter att jag varit på kurs med linjaler. :)
Kram Kerstin

Gudrun sa...

Det är så vackert ute nu och jag gläds,som du,att kunna plocka in några alldeles fräscha blommor från trädgården.Har piontulpaner i rosa.En favorit.
Beundrar din fina kviltning. Bra att ha provlapp att öva på-
Ha en fin helg.
Kram Gudrun

annicka sa...

Flitig som ett bi! Både trädgård och symaskin. Vore kul att se framsidan 😃

Catarina C sa...

Vilka härliga blommor du har i trädgården och även inne, förstår att du njuter! Visst går det åt träning för FMQ men din ser jättefin ut!
Kram Catarina

Annika sa...

Så härligt med blommande trädgård. Snygg quiltning. Kram Annika

Gunilla sa...

Så mycket fint du hunnit med.

Er trädgård brukar ju vara helt fantastisk och mycket arbete ligger bakom.

Ser fram emot att få se hela framsidan på kvilten!

kram