lördag 1 juni 2019

I väntan på bättre fotoväder.
Har en färdig kvilt att visa upp, men först behöver det bli torrt ute för att fota.
I väntan på det, så kan jag väl visa upp en baksida till en annan kvilt, som jag jobbar med.
När framsidan var färdig, så hade jag en massa skurna remsor över, mest grå/svarta. Tyckte det kunde vara lämpligt att bl.a. använda dessa till en "Smålandsbaksida". Det fanns även en del andra färggladare rester över.  Men dessa räckte inte, utan jag behövde förstås skära fler remsor 😉
                             Så här blev den färdiga baksidan.
 Har kommit en bit med kviltningen, men än återstår en hel del. Raksömskviltning är inte lika roligt som frihandskviltning tycker jag. Men här tycker jag att på det kan vara bättre. Men inte säkert att det blir så på hela kvilten........
I trädgården blommar aklejorna för fullt.
                  De dyker upp på många olika ställen, t.o.m. i buxbomsbusken......


5 kommentarer:

monkla sa...

Vilken bra idé och snygg också. Det ska jag komma ihåg. Hoppas du blir snart av med förkylningen. Kram Monica

Kerstin sa...

Vilken härlig baksida! Kul idé! Ser fram emot att få se din färdiga kvilt.
Kram Kerstin

Gudrun sa...

Så läckert det blir! Jag som älskar aklejor,så fina bilder.
Kram

Annika sa...

Vilken härlig baksida. Kram Annika

Gunilla sa...

Kul baksida. Har du applicerat remspartierna?

Krya på dig!
kram