tisdag 7 januari 2020

En liten summering.....
över vad som blev klart hos mig förra året. Tror att symaskinerna användes mindre än vanligt 2019......
Det första som blev klart var nog en ny, större Bionic Gear Bag till mig själv. Tror det var den 5:e i ordningen, 3 st har jag gett bort..... Cykelväskan efter Mossbys beskrivning sydde jag senare under året. Den har blivit ganska mycket använd. Skulle kunna tänka mig att sy en till, i så fall lite högre.....
  Under våren blev en höstlöpare klar. Började på den under hösten året innan.
         Även några tabletter blev klara under våren. De var väl lite mer "i takt" med tiden, färgmässigt. Tabletter är något jag syr ganska sällan, eftersom jag tycker det är så tråkigt att sy liknande saker. Men jag varierade ju i alla fall kviltningen en del.....
Under våren blev jag alltmer sugen på att börja testa kviltlinjalerna jag köpt. Vilken tur att det då finns en kvilt som legat och väntat på att kviltas sen något/några år😉
                                    Men någon märklapp har den ännu inte fått😉
Efter detta ville jag fortsätta att testa kviltlinjalerna, och sen vore det ju också bra att ha förvaring till dem....Alltså sydde jag ett par "förvaringsfickor" till dem.
                                Lite sytt till några av barnbarnen har det också blivit.
Varje år brukar jag också sy några födelsedagskort och julkort. Detta år var inget undantag.
 Något som det däremot var väldigt länge sen jag gjorde, var att sticka.I år blev det 5 par sockor stickade under hösten. Var faktiskt ganska roligt, men det blev lite bråttom på slutet för att få dem klara i tid till födelsedag och julklappar.
Förutom detta, så finns det också några påbörjade saker, som väntar på att färdigställas sen förra året och även innan dess. Har ännu inte kommit igång igen med något textilt efter alla helgerna. Tror att det som ligger först på tur, är att fortsätta kvilta ett täcke, som nog snart kan bli klart...... Hoppas det snart är dags att hämta hem symaskinen som är iväg på service! 
Önskar er som brukar titta in här en god fortsättning på det nya året!

4 kommentarer:

Annika sa...

Mycket fina saker du gjort under året som gått. Kram Annika

Catarina C sa...

Det är så roligt att se vad du sytt under året, även om inte du tycker du sytt så mycket så har det blivit en hel del!
Kram Catarina

Kerstin sa...

Härliga projekt du sytt under året som gick. Blev ju en hel del. :)
Kram Kerstin

Barwitzki sa...

Fantastisk. Deilige prosjekter. Takk for vakre bilder.
Hilsener til deg.
Ha et riktig godt nytt år.
Viola