torsdag 23 januari 2020

Nu är symaskinen hemma igen....
den som används till frihandskviltning. Trodde ju att det första jag skulle "ta tag i" sömnadsmässigt i år, var att fortsätta kvilta täcket. Men innan det var dags att hämta den, så hann jag börja på något annat, så det kan bli 😉
Och det blev en ny väska, som jag nu också fotat, och använt 1 gång, än så länge.....
                       Mönstret jag använt ser ut så här, och den var rolig att sy. Så mönstret kan nog tänkas användas fler gånger.
Tygerna jag använt är en kraftig svart twill, en restbit på 2 m (150 cm brett). Inhandlat på Färg & Form i Malmö för 50 kr. Då förstår ni nog att det har "legat till sig" ett bra tag😉  Tror det är ca 12-13 år sen jag köpte det, för då bodde fortfarande dottern i Malmö.
Korktyget har bara legat hemma sedan i maj förra året......

4 kommentarer:

Gudrun sa...

Så fin väska du sytt och fin modell. Kommer säkert att bli till stor glädje att använda.

kram Gudrun

Kerstin sa...

Så härligt att di maskin är tillbaka igen!
Väskan är bara så läcker!
Kram Kerstin

annicka sa...

En väska till... man får aldrig för många väskor eller hur?

Så fiffigt du utnyttjat mönstringen på korktyget. Det blev verkligen en unik väska. På min dator ser tyget blått ut så det ska bli kul att se den i verkligheten.

Frihandsquiltningen kan nog vänta...

Catarina C sa...

Din väska ser jättefin ut och skönt att höra att maskinen är tillbaka!
Kram Catarina