måndag 27 januari 2020

Något att stoppa i väskan.
Det var skoj att sy med korktyg, så när väskan var klar ville jag gärna sy något mer.
Första tanken var, att det skulle bli en ny plånbok. Men lusten gick över 😉 Har ju faktiskt en som jag tycker är bra, frånsett myntfacket.  Så det fick bli något annat att använda i väskan, en liten börs. För jag tycker ofta det är svårt att få överblick på mynten i plånböckerna.
Någon, har glömt vem, tipsade om en video på youtube, med beskrivning på denna. Tack för det!
Allra först gjorde jag som jag ibland gör, testade att sy av ett gammalt lakan. Bestämde mig då att lägga till sömsmån, och sydde ett nytt prov, denna gång av denim. 
Tycker det känns som att man får lite bättre överblick på slantarna i denna. Den i denim har hamnat i bilen. Kan vara bra med lite slantar där med.....
Men nu börjar nog kviltlusten komma.......

1 kommentar:

Kerstin sa...

Vilken bra och snygg börs! Ska nog sy mig en sådan. Bra och ha när man åker utomlands.
Kram Kerstin