tisdag 11 februari 2020

Lite kviltat och funderande.....
När jag gjorde det förra inlägget, var min tanke att fortsätta med kviltning av ett täcke. Men så blev det inte.....
I stället fortsatte jag kvilta på ett mindre arbete.Och det visar jag endast lite av baksidan på än så länge.......
Det jag ägnat mer tid åt, är att försöka komma fram till hur jag ska avsluta toppen som jag handsyr. Det är inte bara tygvalen som tar tid, utan också vilka former jag ska använda. Den behöver nog inte bli så mycket större nu.....
Lika så gott att ägna tiden i syrummet åt detta, när man ändå har dragit fram en massa tyger.
               Sen gäller det att hitta något tyg som kan passa till bårder......

Det är ju tulpantider nu. Före helgen hade en blomsterhandel nära mig, gjort lite reklam för att de skulle frossa i tulpaner. Tog mig dit och tänkte jag skulle få se många olika sorter. Hade nog väntat mig lite fler annorlunda sorter..... Men den här buketten hade jag inte haft något emot! 
              Men jag nöjde mig med ett betydligt mer "plånboksvänligt" alternativ 😉 Är väl inte ensam om att vara väldigt förtjust i tulpaner?
                Apropå tulpaner, är det någon mer än jag som blivit inspirerad av att använda sig av tulpaner i sin sömnad?



3 kommentarer:

monkla sa...

Vilken fin frihands quiltning!!! Vi ska inte prata om tulpaner både i vasen och hand made. Älskar dina tulpaner på löparen. Kram Monica

Catarina C sa...

Roligt att din fina quiltning för att inte tala om alla fina tulpaner du har sytt. Nej, man får nog nöja sig med en bukett färska tulpaner, men visst skulle det vara härligt med den buketten som inte fick följa med hem!
Kram Catarina

Kerstin sa...

Spännande att sen få se vad det är du kviltar på. :) För att inte tala om ditt handsydda projekt.
Så härligt med både sydda och färska. Den underbaraste blomman som finns.
Kram Kerstin