torsdag 27 februari 2020

Äntligen.....
...... ibland går det lång tid mellan tanke och handling 😉 För många år sedan köpte jag i en andrahands affär en gardin. Inte för att jag tänkte använda den som det.......
          ....... utan för att jag då, var intresserad av den grova spetsen. Att använda som strukturmaterial när jag emellanåt ägnade mig åt "mixed media".
Hittade ett par bilder med exempel på hur jag använt det. Dels vid solfärgning, vilket inte fungerade så bra......
 Men färgat och ihop med lite broderi fungerade det ju bättre.
Bilden med broderiet är en detalj på ett större arbete, som i sin helhet såg ut så här.
Den gjordes som en utmaning 2011, när jag var med i en broderigrupp här i stan. Utmaningen bestod i att göra ett broderi som skulle monteras i en guldram.

Men nu har jag även använt lite av den tunna delen på gardinen. Det trodde jag väl aldrig att jag skulle göra 😉 Det blev hela 9 påsar att fylla med frukt och grönsaker! Valde att göra snoddarna i olika färger, för att skilja de olika storlekarna åt.
Har länge irriterat mig på hur svårt det ibland kan vara, att hitta öppningen på affärens plastpåsar. Nu äntligen slipper jag göra det! Och att vi dessutom minskar plastanvändningen är ju ytterligare ett plus.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Vilka härliga alster du gjort av en gammal gardin! Underbart!
Ja egna påsar att stoppa frukt i är kanonbra!
Kram Kerstin

Catarina C sa...

Måste vara underbart att kunna tänka och göra något utanför "boxen", jättefint och dina påsar kommer du att få nytta av.
Kram Catarina

annicka sa...

Oh så smart! Det kommer jag också att göra... nu blir det att leta tunna skira tyger som inte väger något...