fredag 6 mars 2020

Roligare och svårare....
än förra veckans sömnad (förra inlägget). 😉 
Upptäckte nu att jag tydligen testat denna linjal även tidigare, men då efter instruktioner jag har. Linjalen det gäller är Quick Curve Ruler Mini.
Tror inte jag bloggat om en tidigare test av linjalen...... Provade att använda den redan 2017, men då med beskrivning, avsedda för just denna linjal. Det blev några olika varianter.
När jag provsyr så här använder jag mestadels gamla avlagda lakan eller andra "skräptyger". Så tygvalen är ju inte så roliga. 
Det jag försökte mig på nu i veckan, var att använda principen från en beskrivning tänkt till den stora Quick Curve Ruler. Men att då försöka använda uttänkta egna mått.
Det gick väl så där..... Svårast var att veta var exakt man skulle renskära blocken efter sömnaden.
Har använt lite olika mått på dessa block. 
Kanske blir det enklare om man först syr efter mönster som finns? Men det blir ju mindre utmanande 😉.
Annars så syr jag mer för hand än på maskin för närvarande.

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Ser ut att vara en rolig linjal!
Läckra både de du sytt innan och de du testar nu.
Kram Kerstin

Catarina C sa...

Den linjalen köpte jag också för några år sedan, blev inspirerad av Karin Ekman Öresundsquiltarna med bloggen "Elliot syr" då hon hade gjort en del trevliga saker. För mig har det än så länge bara blivit en duk, men tanken var att den skulle användas till mer än det, köpte även en bok "Mini Wonderful Curves" som har en del trevliga projekt. Lycka till med testet!
Kram Catarina

Gudrun sa...

Tycker du fått så fina resultat med linjalen. Jag har köpt den men kom inte så långt. (Blev väl inte så bra vad jag minns).Lycka till önskar även jag.
Kram Gudrun

monkla sa...

Vilken trevlig linjal du har och spännande med dina försök. Ser bra ut!Kram Monica

annicka sa...

Du behöver utmaningar- annars skulle du väl nöja dig att sy blocken efter redan färdiga mönster- låta någon annan tänka åt dig - fast jag tror inte att det passar dig- du både kan o vill ha svårare projekt än redan färdigtänkta! Fortsätter att följa dina försök med intresse!