lördag 21 mars 2020

Lekt lite med rester....
har jag gjort sista tiden. Har bara använt mina minsta bitar av japanska tyger.
                                      Sen blev det också lite sashiko.....
                          Men inget färdigt av detta att visa ännu...... 

Något färdigt arbete ska ni väl ändå få se. Tidigare har jag enbart visat lite av baksidan. Men idag har jag lagt på nya vårlöparen, så här blev den på avsedd plats.
Framsidan sydde jag i höstas. I januari eller februari var den även kviltad och kantad. Har använt den lilla Quick Curve Ruler till denna.

Kanske kan jag snart börja våga mig på att fortsätta kvilta ett täcke. Äntligen börjar det gå åt rätt håll med nacken!

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Visst är det tur att vi har vår hobby att pyssla med nu när man måste vara hemma.
Spännande med dina nya projekt!
Och duken är ju bara så ljuvlig!
Kram Kerstin

Gudrun sa...

Så härlig vårlöpare!!
Jag har lite svårt att komma igång med kviltrelaterat just nu,men pysslar med lite annat.
Ha en fin söndag.
Kram Gudrun

Annika sa...

Härlig. Kram Annika

annicka sa...

...och jag som fick ta del av en del av dessa små scraps i form av ett väldigt smakfullt kort. Du visar väl det i bloggen snart?
Vårlöparen - så vacker. Är det QCRlinjalen du använt?