onsdag 15 juli 2020

"Upphittad" sylust!
Sylusten har väl legat i "träda" ett tag, men jag tror jag hittat en del av den i alla fall. Och det tack vare ett tygpaket som kom med posten😉 Men har inte riktigt löst användningen av just dessa tyger ännu. Däremot fick det mig att komma igång med en baksida, till en topp som legat ett tag. Eftersom jag har lite för lite av tyget, som jag tänkt använda till baksida, så får det bli en "Smålandsbaksida".
Och då tänkte jag passa på att använda mig av en linjal som har frestat ett tag, "Classic Curves ruler". Har inte använt den tidigare, så jag började med lite provlappar, för att testa hur den skulle användas. Trista tyger därför att jag då använder mig av gamla utslitna lakan....

Men........ sen slog det mig ju, att jag kunde ju använda de bortklippta bitarna under applikationerna från toppen på något sätt...... Och till dem så passade inte linjalen så bra.......

Har inte sytt fler än dessa ännu,men min avsikt är att sy fler. De grå halvcirklarna är det som är bortklippt från toppen. Efter att ha sytt ett par, vaknade jag en morgon med en bild på hur jag skulle kunna tänkas använda dem. 

                  Men det kommer kanske att hinna förändras några gånger till.....

5 kommentarer:

annicka sa...

så bra det är att hjärnan jobbar på medan vi sover... det blir kul att följa dina rundlar!

Annika sa...

Ska bli roligt att se vart dina cirklar tar vägen. Kul att sylusten återvänder. Kram Annika

Kerstin sa...

Härligt att sylusten har vaknat igen. Och spännande att få se hur din baksida blir.
Kram kerstin

Catarina C sa...

Tycker också det hörs härligt att din sylust har återvänt, ska bli kul att se hur du kommer att göra med rundlarna till baksidan!
Kram Catarina

Gudrun sa...

Blir ju så läckert!!Jag vill sy bågar,men kommer aldrig någon vart.Tycker inte det blir så bra.Lycka till med fortsättningen. Kram Gudrun