fredag 1 januari 2021

 God fortsättning på nya året!

 Oj så länge sedan det hände något här på bloggen! Lite mer, fast inte mycket, har det hänt i syrummet. I juli så hade jag börjat sy lite på vad som var tänkt till baksida på ett täcke. Sömnaden gick emellanåt lite trögt, mycket funderande blev det.....                                         Men i mitten av dec så hade jag fått ihop ett stycke som skulle räcka till. Sen gick ytterligare tid innan det fotades. Först igår på nyårsafton, när det var uppehållsväder, blev det fotat.                                        

Årets sista  halvfärdiga arbete. Både detta, och även toppen jag blev klar med i början av nov, har lett till att många tyger blivit liggandes framme. Men nu är alla dessa insorterade bland tygerna där de hör hemma! Så skönt att börja det nya året med ett (relativt) städat syrum!         Dags för nya "projekt"...... Tanken har varit att nu lägga ihop "macka" täcket för att komma igång med kviltningen av det. Inga nya projekt innan dess.....                                                  Men så råkade jag se ett så vackert täcke i en av sygrupperna på Facebook..... Så kanske att jag ruckar på planerna. I alla fall så bara måste jag testa linjalen, som inte kommit till användning tidigare, den lilla Hex N More.    
                                             Så det blev snabbt ett block hopsytt.

      
Testade sen att på datorn lägga ihop några likadana bilder för att se lite hur det kunde bli.  
Det saknas ett block här ovan, därför att jag på datorn inte kan "ta bort" bakgrunden på bilden. Men jag tycker ändå man får en tillräcklig bra föreställning av hur det skulle kunna se ut.
Det här var roligt, så kanske blir det mer av detta i stället för "mackning"😀
       

4 kommentarer:

Catarina C sa...

Din "Cirkelkvilt" är ju jättehäftig och bårderna i olika färgställningar, toppen! Du är verkligen kreativ. Ditt nya block med mini hex-n-more blir toppen.
Kram Catarina

Kerstin sa...

Vilken läcker cirklarkvilt den blir i härliga färger!
Och vilket kul block det blir av din test. Ser farm emot att få se mer.
Kram Kerstin

Gudrun sa...

En underbar kvilt och vilka läckra färger!!Den lilla linjalen trollar fram underbara block.Det får jag testa någon gång.(Har använt den, då med annat mönster).

Kram Gudrun

annicka sa...

Du får då saker ur händerna, även om det tar sin tid. Men med mätt med mina framgångar i syrummet så tar du jättekliv. Så härligt det blir med cirklarna och de framhävs så bra av det mer strikta sidorna. Du har verkligen blick för färg o form!

Trinagelqulten - ja den förstår jag att den lockar. Det är förmodligen dags för ett annat formspråk i ditt syrum ett tag...