lördag 29 oktober 2022

Glest mellan inläggen och besöken i syrummet:-) 

 Fick lust att testa ett mönster på en liten "förvaring" som var gratis en dag hos Sew Can She . Enligt beskrivningen behövdes ett blixtlås som var lite bredare än det jag hade. Därför breddade jag blixtlåset lite med ett tyg (den turkosa remsan). Den skulle också sys helt på maskin, vilket jag tyckte blev väl bökigt i botten. Så jag följde inte beskrivningen.....  

                      För 2 år sedan fick den här handsydda toppen en bård fastsydd.
Kändes som att det började vara dags att färdigställa täcket. Såg ett tyg på "nätet" som jag tror skulle passa. Men det kan vara svårt att avgöra om färgerna är de rätta..... Och i affären jag åkte till, fanns inte just det tyget. Så jag köpte ett annat, och valde att också ta vara på lite av det som använts på framsidan. Baksidan blev så här.  
Igår åkte jag upp till syfestivalen, och där fanns tyget jag hade funderat på. Kunde inte motstå att köpa en bit av det. Och det hade ju passat utmärkt!
Kanske blir täcket kantat med det tyget, eller så blir det något helt annat av det....
 
Härligt med sol idag! Passade på att räfsa en del löv, och fick besök i trädgården igen. Verkar som fasanen trivs i vår trädgård, den var tydligen här igår också. Har också sett den tidigare på andra ställen i trädgården. 

4 kommentarer:

Annika sa...

Vilken underbar kvilt. Fin necessär ocskå. Kram Annika

Gudrun sa...

Du måste göra klar den underbara kvilten.Din necessär blev så söt.
Trevlig söndag!!
Kram gudrun

annicka sa...

Skam den som ger sig! Beundrar din uthållighet- den blir färdig men den får ta sin tid den behöver och ja även sömmerskan förståss.

Catarina C sa...

Syfestivalsbesök är aldrig fel, när den är i Malmö till våren blir det nog ett besök. Din lilla nesse är jättesöt och din handsydda kvilt är superfin!
Kram Catarina