tisdag 15 november 2022

 Sytt kort och "mackat"

 För en vecka sedan fyllde en av mina syvänner. Dags då att sy ett grattiskort igen.....             Den här gången kändes det som att kreativiteten var helt "bortblåst", men lyckades till sist få till ett sytt kort. Hittade en bit tyg som jag hade rostfärgat för några år sedan. Sydde på några ränder av garn och band. Sydde några knappar (och ringar) som jag sedan broderade fast.

Att de ska vara så svårt att komma igång ibland. Och när man väl satt igång så blir det riktigt roligt!

Baksidan till täcket, som jag sydde för ett tag sedan, har nu också lagts ihop med vadd och den handsydda framsidan. Så när jag väl kan sitta vid symaskinen igen, förhoppningsvis om några veckor, så har jag något att ta tag i. Del av täcket, det som ryms på bordet.....                

Hur det ska kviltas får bli en senare fråga.........

1 kommentar:

Gudrun sa...

Så vackert kort du skapat! Nu väckte du mig ur min dvala:-)))))
Kram Gudrun