söndag 27 november 2022

 Blir inte alltid som tänkt.....

skulle blivit opererad den 16 november, för att få en ny knäled. 45 min innan avfärd hemifrån, och efter 3 dubbelduschar så blir det avbokat..... Läkaren sjuk.... den andra avbokade operationen i år (dock inte av samma åkomma). Måtte det nu bli av den 13 december!

Nåväl, hade det blivit av, så hade vi inte fått saffransbullar idag till 1:a advent:-)          

Och jag hade inte heller hunnit börja kvilta på täcket. 
Men jag tog en paus i kviltandet när det blev aktuellt med en "Sy tillsammans" inom Rikstäcket, digitalt via facebook. Det gavs olika tips på saker att sy, och jag kom på att det kunde vara bra med en present till ett födelsedags"barn" i december. Ett av förslagen var en löpare, vilket var det jag valde. Mönstret är tidigare designat av "Tyger & Ting", som nu har lagt ner sin verksamhet.

2 kommentarer:

Annika sa...

Så tråkigt med avbokade operationer. Jättesnygg löpare. Kram Annika

Catarina C sa...

Håller tummarna att din op blir gjord den 13 dec, för 9 år sedan blev min ena höft op och den har blivit bra. Din duk blev jättefin i jultyger. Hoppas det går bra med din kviltning!
Några lussekatter har jag inte bakat än men det blir nog lite närmare Lucia!
Kram Catarina